Trajectcontrole nederland 2016-11-11T17:29:37+00:00

Trajectcontroles Nederland
Bij een trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid van uw auto gemeten tussen twee meetpunten die op een bepaalde afstand uit elkaar liggen. De verstreken tijd en afgelegde afstand geeft een gemiddelde snelheid weer. Liggen de meetpunten 10 kilometer uit elkaar dan zal een auto die 100 km. per uur rijdt de afstand afleggen in 6 minuten. Als u er korter over doet dan heeft u te snel gereden. Wanneer dat het geval is wordt een foto van uw auto(kenteken) direct naar het CJI, het Centraal Justitieel Incassobureau verstuurd waar de bekeuring wordt verstuurd.
Inmiddels zijn er tot grote irritatie van de automobilist al veel bekeuringen uitgeschreven, in 2012 bijvoorbeeld al ruim 480 duizend bekeuringen in totaal. Kassa voor het CJI, het Centraal Justitieel Incassobureau, en de Nederlandse staat. De opbrengst: ruim 35 miljoen euro extra inkomsten. Met name de trajectcontrole op de A2 is een doorn in het oog van de automobilist maar een melkkoe voor de Nederlandse staat. De irritatie is begrijpelijk: u mag op de A2 maar 100 km. rijden op een brede vierbaans snelweg,
Nu in 2014 lijken veel mensen op de hoogte van de trajectcontrole locaties in Nederland, maar nog steeds vallen er veel boetes. En of de verkeersveiligheid erop vooruit gaat? Met 100 km per uur op een 4-baans snelweg slaat de verveling gauw toe is een mobile telefoon gauw gepakt.


trajectcontroles-nederland Deze kaart geeft de locaties weer waar trajectcontrole aanwezig is. (Juli 2014)

  • A2 Knooppunt Holendrecht – Maarssen Beide richtingen 100 km/u (6h – 19h)
  • A4 Leidschendam – Zoeterwoude Beide richtingen 100 km/u (6h – 19h)
  • A10 De Nieuwe Meer – Coentunnel Beide richtingen 80 km/u
  • A12 De Meern – Woerden Gouda 120 km/u
  • A13 Knooppunt Kleinpolderplein – Berkel en Rodenrijs Beide richtingen 80 km/u
  • A20 Knooppunt Kleinpolderplein – Knooppunt Terbregseplein Beide richtingen 80 km/u

Overzichtskaart van alle trajectcontroles in Nederland in 2014.
De trajectcontroles op snelwegen worden in rood getoond.
De trajectcontroles op de provinciale wegen in groen.